lördag 18 april 2009

Det är det där med tid


jag har svårt att hinna med alla möjligheter som finns idag. Blogga, sms, fotografera med kamera eller mobil, skriva mitt livs historia till barn och barnbarn (på begäran) och vara pensionär dessutom. Ni kanske förstår hur jag har det. Stressigt med andra ord. Men för att jämna ut det hela så håller jag nu på att starta upp en liten enskild firma.
ALLIANSEN har sänkt min pension och höjt min skatt så jag måste åstadkomma någon inkomst för att kunna vara med och betala alla prisökningar som skett under det senaste året. Det är väl just det dom vill med sin politik.
Ni undrar kanske vad man kan starta upp som pensionär och reumatiker som jag ju är. SLÄKTFORSKNING förståss. Dels är det något jag är bra på efter 20 års egen forskning som lett till 400 år gotlänningar bakåt på pappas sida, och nästan lika långt led med smålänningar på mammas sida. Det är väldigt spännande när man väl har börjat och har turen att inte hitta några problem på vägen bakåt i arkiven. Jag har forskat åt andra tidigare men för skoj skull. Nu får det bli på allvar.
glada hälsningar till er alla
mystra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar